حرکت به سمت نظام بیمه ای کارآمد مبتنی بردانش روز و سازمان الکترونیک مهم ترین بخش اصلاحی سازمان است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: خروج ازمساله حمایتی بودن و حرکت به سمت نظام بیمه ای کارآمد مبتنی بر دانش روز و سازمان الکترونیک مهم ترین بخش اصلاحی سازمان است. به گزارش خبرنگار آی هینا، طاهر موهبتی در گفتوگوی زنده تصویری با همکاران سازمان بیمه سلامت افزود: دریک مقطع زمانی که به لحاظ اقتصادی شرایط بهتری
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: خروج ازمساله حمایتی بودن و حرکت به سمت نظام بیمه ای کارآمد مبتنی بر دانش روز و سازمان الکترونیک مهم ترین بخش اصلاحی سازمان است.
به گزارش خبرنگار آی هینا، طاهر موهبتی در گفتوگوی زنده تصویری با همکاران سازمان بیمه سلامت افزود: دریک مقطع زمانی که به لحاظ اقتصادی شرایط بهتری برجامعه حاکم بود، نزدیک به ۱۱ میلیون نفر بیمه رایگان شدند؛ ضمن اینکه درصندوق بیمه ایرانیان ۴ میلیون نفر عضو بودند که درزمان آغاز به کار بیمه رایگان بخش عمده ای ازاعضای این صندوق به بیمه رایگان مهاجرت کردند؛ اما درزمان انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت این میزان به ۴ هزارنفر کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به نظام ارزیابی وسع درسازمان بیمه سلامت افزود: یارانه متقاطع یکی ازاصول بنیادی بیمه ها است؛ یعنی افراد دردوران دارایی برای دوران فقرخود و یا دیگران دردوران سلامت برای زمان بیماری خود و در دوران جوانی برای دوران پیری وسالمندی خود ودیگران پرداخت کنند.
موهبتی تاکید کرد: پیشتر۸۵ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان استفاده می کردند که بنیادی ترین اصل بیمه یعنی یارانه متقاطع دراین شرایط عملیاتی نمی شد، البته تمام اقدامات انجام شده در گذشته با توجه به اقتضاعات آن زمان موجه است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با تاکید براینکه تمامی تصمیمات بیمه ای درزمان خود موجه است اظهار داشت: تغییر رویکرد و حرکت به سمت نظام بیمه ای مبتنی بر دانش روز و سازمان الکترونیک یکی از ضروریات امروز نظام است، شاید درزمان هایی موانعی وجود داشت، اما امروز باید اصلاحات را انجام داد و نیازمند جراحی جدی هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ علی رغم چاپ ۸ هزار میلیارد تومان اوراق، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته وجود داشت گفت: بدون تردید این مشکل درآن شرایط دارای دلایلی است که می توان به عدم تخصیص منابع کافی، بی توجهی به اختصاص اعتبار برای بیمه رایگان، عدم درنظرگرفتن بارمالی برای وظایف محوله و هزینه کرد بیش ازاعتبارات و منابع سازمان اشاره کرد.
موهبتی با بیان اینکه مطالعات اقتصادی بسیاری درجهت تغییر رویکردها و اصلاح مشکلات با کمک از خرد جمعی صورت گرفت ادامه داد: خوشبختانه اقدامات قابل قبولی انجام شد که تمامی آنها حاصل تلاش ها و زحمات کارکنان سازمان بیمه سلامت درسراسر کشوراست، امروز باید احساس غرور و افتخار کنیم که سازمان بیمه سلامت توانسته است درحوزه های مختلف اقدامات ارزشمندی را به نتیجه برساند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مهم ترین اصلاح آن بود که ازمساله حمایتی بودن خارج شده و امروزبه سمت نظام بیمه ای کارآمد مبتنی بردانش روز و سازمان الکترونیک حرکت کنیم، یعنی پوشش اجباری بیمه برای همگان مهیا شد و دوره انتظار موجب شد افراد درروی تخت بیمارستان بیمه نشوند، مفهوم دیگرش این است که بیمار برای بیمه شدن درانتظار بیماری نمی نشیند و باید خود را بیمه کند، ضمن اینکه بحث ارزیابی وسع نیزمد نظرقرارگرفت، به آن معنا که فرد دارای توانایی مالی خود حق بیمه را باید پرداخت کند.
وی افزود: تاکنون ۲ میلیون نفردرخواست ارزیابی وسع داشتند که حدود ۵۳ درصد جز دهک هایی بودند که باید به آنها بیمه رایگان تعلق گیرد که برای تمامی این افراد پیامک ارسال شده است، همچنین برای۶۵ تا ۷۰ درصد افرادی که پیامک رایگان دریافت کردند دفترچه بیمه صادر شده است؛ از سوی دیگر تعداد قابل توجهی نیز حق بیمه ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد پرداخت می کنند که نشان از شکل گیری یارانه متقاطع دارد
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0