🔸عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون استقرار بانکداری دیجیتال را در بهبود کسب‌وکارها تعاونی‌ها اثرگذار دانست.

🔸امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی نقشه راه تحول دیجیتال این بانک اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان نهاد ناظر دولت بر نحوه عملکرد سیستم بانکی، الزاماتی را در خصوص حرکت نظام بانکی به سمت بانکداری دیجیتال ارائه داده است.

🔸وی افزود: بانک توسعه تعاون پیش از این الزام نیز مقدمات حرکت بانکداری در این مسیر را فراهم نموده بود و در مقطع کنونی که اراده وزارتخانه بر انجام صحیح این فرآیند است، طی تعاملی دوسویه تأکید دارد که این فرآیند به خوبی طی شود.

🔸عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در تبیین مراحل نقشه راه تحول دیجیتال گفت: فعالیت در بانک توسعه تعاون جهت ارائه نقشه راه تحول دیجیتال مشتمل بر مراحل تدوین استراتژی، طراحی مدل کسب‌وکار و طراحی مدل عملیاتی می‌باشد. تیمی متشکل از متخصصین تحلیل کسب‌وکار بانکی به تحقیق، تدوین، پیکربندی و بومی‌سازی معماری کسب‌وکار در صنعت خدمات مالی مشغول هستند. در دو لایه اول تدوین استراتژی‌ها، مدل‌ها و ارزش‌های کسب‌وکار مورد تدوین واقع‌شده است، در لایه سوم جاری سازی استراتژی‌ها، ارزش‌ها، تطبیق مدل کسب‌وکار با استراتژی‌ها و انطباق محصولات و خدمات با آن مورد تبیین قرارگرفته است و در لایه چهارم به مرحله اجرا و درنهایت به تجربه مشتری می‌رسیم.

🔸وی بابیان این مطلب که تحول دیجیتال اثری مثبت بر کسب‌وکار و اقتصاد دارد افزود: بر اساس الزامات قوانین بالادستی، سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور مورد هدف‌گذاری قرارگرفته است و بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از نهادهای تشکیل‌شده توسعه‌ای برای تحقق این امر مهم، معماری کسب‌وکار خود را بر محوریت تحول دیجیتال بازسازی نموده است و محصولات تخصصی و بانکی خود را نیز متناسب با تحولات مدل کسب‌وکار تعاونی‌ها طراحی و به اجرا درمی‌آورد.

🔸عصارزاده با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون کلیه برنامه‌های تحولی خود را در تطابق با فرآیند تحول دیجیتال قرار داده است گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک موسسه مالی همواره به دنبال بروزرسانی و بهبود مستمر فعالیت‌های بانک از ابعاد مشتری‌مداری، عملیات بانکی، مالی، حسابداری، فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌ها بوده است و با مطرح‌شدن مبحث بانکداری دیجیتال، این برنامه تحولی به عنوان محور برنامه‌های تحولی بانک در جهت ارتقای سطح خدمات تخصصی و عمومی و تأمین رضایت مشتریان و جامعه هدف قرارگرفته است.

🔸عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به تدابیر ارزشمند معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی در راهبری صحیح نظام بانکی به سمت بانکداری دیجیتال گفت: اساتیدی مجرب در تدوین نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال، بر نحوه فعالیت مسئولین این طرح، بر بانک‌ها نظارت دارند و با ارائه رهنمودهای راهگشا به بهبود این فرآیند کمک می‌کنند.

🔸وی افزود: نهادسازی‌های موردنظر وزارتخانه در بانک توسعه تعاون برای تدوین نقشه راه و استقرار بانکداری دیجیتال صورت پذیرفته است و معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک نظارت و راهبری مستمر بر این فرآیندها دارد.

🔸عصارزاده تصریح نمود: بانک توسعه تعاون در این مسیر از تجارب و تخصص شرکت مشاور نیز بهره برده است و هم‌افزایی مناسبی از دانش و تخصص میان مشاور و همکاران حاصل گردیده است.

🔸در این جلسه که با حضور ایرج شیخ‌زاده معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه‌ریزی و مدیریت عملکرد، علی رحیمی پور مشاور پروژه و علی عطایی معاون برنامه‌ریزی اداره کل برنامه‌ریزی و مدیریت عملکرد همراه بود محتوای تدوین‌شده در خصوص نقشه راه تحول دیجیتال ارائه گردید و احمد عبداله زاده و پرویز رحمتی اعضاء کارگروه ویژه سند نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک توسعه تعاون حاضر در وزارت امور اقتصادی و دارایی و سید رضا حسینی به عنوان دبیر کارگروه از طریق ویدئو کنفرانس رهنمودها را مطرح نمودند.

#بانک_توسعه_تعاون #کسب_و_کار #اطلاعات #تحول_دیجیتال #بانکداری_دیجیتال #وزارت_امور_اقتصادی_و_دارایی

آدرس کوتاه شده: https://ttbank.ir/s/mfaoHRp